Tas DIY naaiproject: Shopper

Vandaag heb ik weeral een nieuwe DIY voor jullie. En het is nog eens een naaiprojectje. Enkele weken geleden heb ik deze tas gemaakt en het is een grote shopper (zoals ze dat noemen haha :)) Het is gemaakt uit gestreepte stof met een lederen bodem en langs binnen een rode voering. De stof die ik heb gebruikt heb ik bij Ikea gekocht, hier kan je echt super goedkope stof vinden, en de kunstlederenstof hadden ze daar niet maar vond ik dan wel in een klein winkeltje hier in de buurt.

Ik heb het patroontje gevonden op Veritas.be, ik vind altijd dat ze zo veel leuke DIY's op hun site hebben staan en het naaipatroontje kan je hier bekijken. In het patroontje gebruiken ze gewone stof maar je kan deze ook natuurlijk door leder vervangen zoals ik heb gedaan. En ik heb ook het paspellint weggelaten, omdat ik het niet echt vond passen bij mijn stof.

Je hebt nodig: stof voor de buitenkant en de binnenkant, kunstleder (als je een lederen bodem wilt), vlieseline, naaigaren, naaimachine en het patroon.

Van dit patroontje is er ook nog een filmpje dat je hier kan bekijken. Dit vind ik altijd veel makkelijker dan dat je het uit een boek moet volgen, en het is ook gewoon veel duidelijker wat je precies moet doen.

Ik ben echt heel blij met deze tas, toen ik dit patroon vond (ondertussen al een jaar geleden) was dit eigenlijk één van de belangrijkste redenen waarom ik wou leren naaien. Dus nu een jaar later is het me eindelijk gelukt. :D Het is echt de ideale tas om mee te nemen voor al je schoolboeken of gewoon op een dag als je veel nodig hebt.

Wat vinden jullie ervan?