Insurgent review


Vandaag wordt het nog een drukke dag ik ga namelijk naar Bobbejaanland, echt een super leuk pretpark! En ik heb eindelijk, na enkele maanden lezen, het boek Insurgent van Veronica Roth uitgelezen. Dit is het tweede boek van de reeks Divergent en deze is ondertussen ook al verfilmd. Ik kan niet wachten totdat ik de film heb gezien.

Ok, het is echt heel vreemd om over dit boek te schrijven in het Nederlands, want ik heb hem in het Engels gelezen. Maar ik vond dit boek zoals het eerste boek ook super goed. Wat ik soms niet zo leuk vind aan het eerste boek van een reeks, dat is dat er nooit echt veel spannends gebeurt in het verhaal. Eerst heb je een 'kennismaking' met alle personages en dan pas helemaal op het einde gebeurt er echt iets. En die 'kennismaking' heb je niet meer in het tweede boek. Het verhaal gaat onmiddellijk verder, dus er gebeuren ook veel meer spannende dingen. Dit is zeker wel en groot pluspunt aan het tweede boek Insurgent.

Zoals ik misschien al eerder schreef bij mijn review van het eerste boek Divergent is dit mijn favoriete trilogie. Ik kan er eigenlijk gewoon niks slecht over zeggen.

Ik ben net begonnen in het derde en laatste boek 'Allegiant'. En ik zal hier ook binnenkort een review over schrijven. Hopelijk vonden jullie het leuk! En want vinden jullie van dit boek/film?