3x Back to School DIY's

Het school is alweer een weekje bezig, en vandaag heb ik nog 3 superleuke en handige DIY's voor jullie voor terug naar school. Ik heb 2 tijdschriftenhouders wat opgevrolijkt met tape en goude verf, een handig vakje gemaakt voor in je notitieboekje om losse papieren in op te bergen en als laatste een notitieboekje opgevrolijkt met washi tape.

Voor de tijdschriftenhouders heb je nodig: 2 tijdschriftenhouders natuurlijk (ik heb deze van de Ikea gebruikt), goude spuitverf, dunne washi tape, papiertape en wat kranten/papier.

Als eerste begin je met het streepjesmotief te maken door de washi tape horizontaal op de voor- en achterkant van de tijdschriftenhouder te plakken met telkens een beetje ruimte tussen. Dit doe je nog maar bij 1 tijdschriftenhouder omdat we de tape subiet opniew gaan gebruiken voor de tweede tijdschriftenhouder. Ik heb alleen streepjes gedaan op de voor- en achterkant dus al de rest dat zwart moet blijven kleef je af met papier en papiertape. Spuit de voor- en achterkant goud en laat drogen. Daarna haal je al het papier eraf en trek je heel voorzichtig de washi tape eraf, nu ziet de tape ook volledig goud en deze heb ik dan opnieuw gebruikt door de washi tape op de andere tijdschriftenhouder te kleven en de randjes mooi af te knippen. VoilĂ  je gouden tijdschriftenhouder is klaar! Haha ik laat dit nu echt heel ingewikkeld klinken, maar het is eigenlijk echt heel gemakkelijk :).

Voor de tweede DIY heb je nodig: stevig papier, een schaar, lat, potlood en washi tape of papiertape.

Eerst begin je met de vorm over te nemen op je stevig papier. Deze knip je uit en maak vouwen op de streepjeslijn. Maak de washi tape dubbelzijdig door ze dubbel te vouwen, of je kan natuurlijk ook dubbelzijdige tape gebruiken, maar dat had ik niet in huis. En plak de dubbelzijdige tape op de kleefrandjes en plak het in je notitieboek. Nu heb je een handig vakje waar je losse papieren kan insteken zodat je ze niet kwijtspeelt.

Voor de laatste DIY heb je nodig: een notitieboekje en washi tape.

Deze is echt het gemakkelijkste van allemaal, plak allemaal stukjes washi tape in een willekeurige volgorde op je notitieboekje. En om het af te maken heb ik er nog een naamlabeltje opgeplakt dat ik heb gemaakt uit krijtbordtape.

Wat is jouw favoriete DIY voor terug naar school?