Zelfgemaakte Pizza: Recept

Terwijl ik dit berichtje zit te schrijven heb ik juist een overheerlijke pizza gegeten, en het was er een die we zelf hebben gemaakt. Over exact één week vertrekken we met school naar Italië en zitten we nu op de bus naar Venetië. Ik kijk er echt al heel hard naar uit ;). En vandaag ben ik naar de Flair Shopping Day geweest in het shoppingcenter van Wijnegem, het was echt heel leuk, dus ik zal er binnenkort zeker nog over schrijven met wat ik heb gedaan en gekocht.

Maar nu tijd voor het receptje, dit zijn de ingrediënten:

- Pizzadeeg, haha geen pizza zonder pizzadeeg ;)
- Tomatensaus
- Mozzarella kaas
- Paprika
- Courgette
- Tomaat
- Verse basilicum
- Oregano
- Pizzakruidenmix

Eesrt begin je met de groenten te kuisen en ze in hele kleine stukjes te snijden. Ik heb een kant en klaar pizzadeeg gekocht, dus gewoon even uitrollen en je kan beginnen met beleggen! Verspreid eerst de tomatensaus over de bodem van de pizza en kruid deze met de verse basilicum, strooi de groentjes erover en leg er nog wat mozzarella kaas op. En om af te sluiten werk je de pizza af met wat oregano en pizzakruiden. Steek het in een voorverwarmde oven totdat de kaas er goud/geel uitziet en smakelijk eten!

Deze pizza vind ik zo veel lekkerder dan pizza uit de diepvries en het is ook nog eens heel leuk dat je volledig zelf kan kiezen wat je erop wil leggen. JE kan bijvoorbeeld ook wat vlees erop leggen zoals, hesp, salami of kaas, maar dat zijn wij eigenlijk echt gewoon vergeten, dus hadden we een vegetarische pizza, haha!

Maken jullie wel eens zelf pizza?