Armbanden Weefset Action DIY


Enkele weken geleden heb ik deze leuke armbandenweefset gekocht in de Action, maar het was er nog nooit van gekomen om het uit te testen, dus dat heb ik gisteren eens gedaan. Het heet dus Bead weaving set en het kostte maar enkele euro's in de Action. Alles wat je nodig hebt om te starten zit al in de doos zit: een armbandenweefrekje, infoboekje, draad, kleine pareltjes in goud, wit, zwart, blauw en oranje, slotjes en een naald. En met alle pareltjes kan je 5 armbandjes weven.



Het is echt heel gemakkelijk om te maken, terwijl ik eerst dacht dat het veel te ingewikkeld ging zijn. In het begin moet je wel even het boekje juist volgen zodat je de draden juist opspant, zo had ik er natuurlijk eerst eentje te weinig, haha! Je moet dus een draad meer opspannen dan dat je parels wilt, ik had dus 6 draden nodig voor een armbandje van 5 parels breed. En dan is het gewoon een hele lange draad pakken en die knoop je vast aan het begin, dan doe je er de naald aan zodat je gemakkelijk de pareltjes op de draad krijgt. Dan rijg je 5 pareltjes aan de draad (of hangt er vanaf hoe veel draden je hebt opgespannen). Je zorgt dat de parels langs de onderkant zitten, dan duw je ze een beetje omhoog met je vinger zodat je in de andere richting de naald door de parels steekt. Dit zorgt ervoor dat de parels vastzitten. Je kan er ook nog een patroontje in steken zoals ik heb gedaan. Oké nu lijkt dit echt heel ingewikkeld allemaal, maar geloof me het is echt heel gemakkelijk.


Ik vind dit echt een superleuke set en dit voor maar een paar euro's. De armbanden zien er echt heel mooi uit en het is heel gemakkelijk.