Nieuwe gsm: de Huawei P8 Lite

Na jaren een oude 'corby' gsm te gebruiken die toen iedereen had, heb ik eindelijk een nieuwe gsm gekocht. Naast het oude bakje had ik ook nog een iPod, maar die begon de laatste tijd constant vast te lopen en de batterij was super snel plat dus vond ik het eindelijk wel tijd om een nieuwe te kopen. Ik heb gekozen voor een smartphone, zodat ik niet meer met 2 bakjes rondloop, de corby en iPod. En het is de Huawei P8 Lite geworden.

Ik heb eerlijk gezegd nog altijd geen flauw idee wat het verschil is tussen de P8 en P8 Lite, maar de Lite stond in promotie dus heb ik die maar gekozen. Ik heb hem nu ongeveer een maand en vond ik het wel tijd om een review te doen. 

Deze gsm kost ongeveer 250 euro en je krijgt echt waar voor je geld. Ik zal eerst even beginnen met de voordelen.
De kwaliteit van de foto's is echt heel goed, echt vele beter dan mijn iPod.
Het draait op Android en ik vind het heel goed dat je je startscherm volledig zelf kan kiezen hoe dat je dat zelf handig vindt, terwijl dat bij Apple veel minder gaat. 
De batterij gaat echt veel langer mee, en er is een hele goede spaarstand. 
Het scherm is 5 inch wat best wel groot is, maar daardoor is het handig om filmpjes op te kijken.
Ik vind de snelheid ongeveer hetzelfde als een iPod 5, dus vergelijkbaar met de iPhone 5, maar deze smartphone kost dus veel minder. 

En dan de nadelen.
Het geheugen is misschien wel een beetje klein, maar je kan het uitbreiden met een extra geheugenkaart, dus dat ga ik binnenkort eens proberen. 
Zoals ik al zei is het scherm vrij groot en kan dat dus soms ook wel lastig zijn als je je gsm in zak wilt steken, wat dus eigenlijk bijna niet gaat met deze gsm.

Natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen, maar deze vielen mij toch wel het hardste op omdat ik ervoor een iPod had. Eigenlijk vind ik de gsm wel een beetje vergelijkbaar met een iPhone, maar deze is dus wel veel goedkoper en is daarom een goed alternatief omdat hij toch heel veel kan voor zijn prijs.

Welke gsm heb jij?