Einde van de vakantie: Nocturne


Het einde van de vakantie komt voor mij in zicht :( Vanaf maandag zit ik weer elke dag op school, hele avonden studeren en tot 's avonds lang bezig zijn met opdrachten. Maar ook verder studeren en nieuwe mensen leren kennen. Dus nu is het ideale moment om even terug te kijken op mijn vakantie.

Ik heb op de bijna drie maanden dat ik vakantie had ongeveer 33 volle dagen gewerkt. Het was heel zwaar maar ik heb wel een extra centje verdient. Ik had echt de meest hersenloze studentenjob ooit. Ik heb een paar weken lang papieren moeten inscannen en cijfers in de computer ingeven. Ergens was het zo saai, maar na een tijdje begon ik er een goed ritme in te krijgen en geloof het of niet, begon ik het stiekem nog een beetje leuk te vinden. 

Maar genoeg gezaag over mijn werk. Ik heb ook veel leuke dingen gedaan. Ik heb mijn verjaardag gevierd met een hele hoop vrienden. Paar dagjes op vakantie gegaan. En mij vooral ook ontspannen! En veel foto's gemaakt zoals op de nocturne bij mij in de buurt. :)

Kennen jullie dat gevoel van op stap te gaan met je camera en het plan hebben om super veel leuke foto's te maken, maar uiteindelijk is er geen een gelukt omdat het veel te donker was? Waarschijnlijk ben ik de enige dat dat heeft ofzo, maar dit is dus een paar dagen geleden gebeurd. Wauw, ik laat het nu veel dramatischer klinken dan dat het is, maar toch is het niet leuk.

Bij ons in de buurt is er elk jaar een nocturne om de zomer mooi af te sluiten en daar ben ik dus naartoe gegaan. Tussen de bomen hangen mooie lichtjes, op de grond staan er theelichtjes die een weg aanduiden doorheen het park en op de vijver staan lichtgevende beelden. Heel het park was omgetoverd tot een feeƫnbos. Op verschillende plaatsen stonden mensen toneel te spelen, muziek te maken, te dansen, gewoon alle vormen van kunst bij elkaar.

Maar ja, natuurlijk was het in het donker, want het was een nocturne. En ik heb gemerkt dat mijn fototoestel echt geen scherpe foto's kan nemen in het donker. Ik heb met heel veel instellingen zitten spelen, en toen ging het nog van heel wazig naar iets minder wazig. Maar dan nog heb ik geen een scherpe foto kunnen maken. Toch vind ik de resultaten van de foto's nog heel leuk geworden, ik vind dat het wazige toch een leuk effectje geeft aan de foto's, zo zie je niet altijd wat er precies op de foto staat, maar geven de foto's wel de sfeer weer van hoe de nocturne eruitzag. Dus ga ik de sfeervolle (lees: mislukte) foto's toch nog even laten zien aan jullie! :)