Lente PaperCloud Papier DIY


Ik heb vorige week het DIY magazine PaperCloud Lente opgestuurd gekregen. En met Pasen in het vooruitzicht leek het me leuk om een aantal DIY's uit te testen voor jullie! In het boek staan heel veel DIY's uit papier om zelf te maken om helemaal in de lente- en paassfeer te komen: origami kuikentjes, schilderijtjes om uit te snijden, 3D vogeltje om in elkaar te plakken, vaas met bloemen, bloemenslinger, vogelhuisje, memorie, origami boekenlegger, kleurplaten voor volwassenen, vlinderslinger, inpakpapier,..

Ik vond het vogeltje en de schilderijtjes echt super schattig, dus die heb ik als eerste gemaakt. Het uitsnijden en in elkaar plakken moet je een beetje geduld voor hebben, maar het is echt niet zo moeilijk als dat het er uit ziet. Ook wordt er een heel duidelijke uitleg bij elke DIY gegeven. Je kan het papier makkelijk uit het boek scheuren en het is met verschillende diktes papier, afhankelijk van de DIY. 


Nog enkele tips qua materialen


- een breekmes, let er op dat je mesje altijd scherp is, dit snijdt veel gemakkelijker
- een snijmes, met een fijne punt, dit werkt gemakkelijker voor alle bochten en hoekjes die je moet uitsnijden
- een ijzeren snijlat, want een plastic lat snij je direct kapot en kan je geen rechte lijnen meer maken
- een snijmat
- UHU hart, transparante lijm eigenlijk bedoeld voor modelbouw, maar papier plakt het ook heel goed zonder te krullen of dat je het ziet
- een vouwbeen, is heel handig om het papier plat te duwen in plaats van je nagels te gebruiken

Ik wil zeker nog de andere DIY's proberen, dus hou zeker mijn Instagram in het oog, daar zal ik de andere DIY's postten zodra ik ze heb gemaakt. PaperCloud is te koop voor €12,95.




4 opmerkingen: