Papieren strikjes: DIY kerstversiering


Na weer een hele lange tijd heb ik eindelijk tijd om een leuke DIY te maken en aan jullie te laten zien. De voorbije 2 weken had ik examens en dus geen tijd om te bloggen spijtig genoeg. Maar nu begint de kerstvakantie bijna en heb ik extra veel tijd :). In mijn vorige blogpost heb ik jullie gevraagd om te stemmen voor de haakwedstrijd van Amigurumipatterns. En ik wil je dan ook heel hard bedanken als je hebt gestemd. Vorige week week werd de uitslag bekend gemaakt en ik heb, spijtig genoeg, niet gewonnen. Maar wat ik wel even wil vertellen, ik had uiteindelijk 165 stemmen en ik ben 34ste van 235 inzendingen geworden!!! :) Ik had nooit gedacht dat ik toch nog zo hoog ging geraken ;).

Oké, maar nu naar de DIY. Ik heb vorige week mijn kerstboom al onder het stof uit gehaald. Maar ik had nog geen tijd om hem te versieren. Ik wou dit jaar eens wat anders doen dan gewoon kerstballen, dus heb ik deze leuke strikjes gemaakt die ik tegenkwam op Pinterest.


Benodigdheden



- Papier, ik koos voor in de kerstboom voor papier met kerstmotiefjes
- Schaar
- Lijm
- Potlood
- Template

Dit is de template van Flow en de strikjes staan erop in 3 verschillende maten:



Knip de template uit en neem hem over op het papier.


Knip alle onderdelen uit en plak het in elkaar door eerst de twee 'uiteinden' op elkaar te plakken. Dan plak je het ene puntje van het strikje naar het midden en doe hetzelfde met de andere kant. Om het mooi af te werken plak je het kleine rondje er nog op en klaar!


Ik vind het een hele leuke en gemakkelijke DIY om te maken en heb er ook ineens een stuk of 10 gemaakt voor in mijn kerstboom en 1 grotere voor op de top.