Paper Towns: boek en film review


Vorige week heb ik eindelijk het boek Paper Towns uitgelezen geschreven door John Green. Dit is het tweede boek dat ik van deze schrijver heb gelezen en het is echt suuuper goed!

Paper Towns gaat over een jongen Quentin, of gewoon Q, die altijd al droomde van zijn mooie overbuurmeisje Margo. Hij is helemaal weg van haar, maar dit heeft Margo helemaal niet door en ze heeft trouwens al een vriendje. Tot op de nacht waarop Margo door Q zijn raam klimt en ze vertrekken op een road trip. Margo moet namelijk 9 dingen doen en Q helpt haar daarbij. Ze nemen onder andere wraak op Margo's vriendje dat haar al enkele maanden bedroog met een van haar vriendinnen, haar beste vriendin die Margo niets heeft gezegd over het bedrog en trekken ze de wenkbrauw af van een van hun vrienden/vijanden. Dit is één van de beste nachten van hun leven, maar de volgende morgen verschijnt Margo niet op school. Ze liet enkele hints achter voor Q over haar verdwijning maar net niet genoeg om haar snel te kunnen vinden...

Het boek was, zoals ik eerder al zei, echt suuuuuper goed! Dit is echt een van mijn favoriete boeken geworden. Ik ben vorige week ook de film gaan zien met enkele vriendinnen. En de film was natuurlijk ook super goed! Normaal gezien vind ik bij een verfilming van een boek, het boek nog altijd beter, maar hier vond ik ze echt alle twee even goed. Er zijn wel enkele kleine verschillen tussen het boek en de film, maar dat waren maar enkele kleine details. Het enigste slechte dat ik over het boek kan zeggen is het einde, het is niet direct het leuke einde dat je verwacht. Maar voor de rest was het echt wel de moeite waard om te lezen!

Hebben jullie Paper Towns al gelezen/gekeken? En wat vonden jullie ervan?