Pasta met pesto en tomaat: Recept


Enkele dagen geleden heb ik weer eens wat geëxperimenteerd in de keuken. En dit was vooral omdat ik moest koken en er niet zo veel in huis was, maar met enkele hele eenvoudige ingrediënten heb ik toch nog iets heel lekkers kunnen maken.

Dit is wat je nodig hebt voor ongeveer 1 persoon: 100 gram pasta, pesto (zoveel als je zelf wil), 1 tomaat en een beetje geraspte kaas.


Eerst begin je met de pasta te koken, zoals beschreven op de verpakking. Als deze klaar is doe je de pasta in een kleine ovenschotel. Meng enkele eetlepels tussen de pesto, dit kan je natuurlijk zelf kiezen hoeveel pesto je wilt. Dan snijdt je een tomaat in 4 schijfjes en leg je deze op de pasta met pesto. Door het sap van de tomaat wordt het ook niet te droog. Als laatste werk je het af met een beetje geraspte kaas eroverheen en zet je het 2 tot 3 minuutjes in de oven functie grill zodat de kaas lekker smelt. En voilà je hebt een lekkere maaltijd in ongeveer 15 minuutjes.


Dit is zeker en vast een receptje dat ik vaker ga klaar maken, en het leuke hieraan vind ik dat het helemaal niet lang duurt, je hebt niet veel ingrediënten nodig en echt iedereen kan het maken, zo eenvoudig is het.

Smakelijk eten!