Vakantie: Paragliden en meer


Sinds zaterdag ben ik terug van een weekje vakantie. We zijn op vakantie geweest naar Frankrijk, naar de Vogezen. In het filmpje laat ik jullie zien wat ik allemaal heb gedaan deze week. Het was echt super tof! Ik ben gaan paragliden (ook wel duovlucht of parapente genoemd), voor degenen die dit niet kennen: je hangt aan een parachute, en dan loop je samen met de instructeur die achter je zit af de berg, de parachute gaat dan in de lucht en je vliegt!!!


Ik wou het echt al zo lang graag eens een keertje doen en vorige week heb ik het eindelijk gedaan en we waren ook op een super mooie locatie om het te doen! Ik heb geparaglide (haha ik heb echt geen idee of dit een werkwoord isa) in La Bresse bij Bol d'Air. En we zijn 'gelopen' van de berg 'Markstein' die op zo'n 1200 meter hoogte ligt, dat was toch al best hoog als je daar staat, en dan hebben we gevlogen op ongeveer 1700 - 1800 meter hoogte. Het lijkt echt super hoog, en dat is het toch ook wel, maar op het moment dat je daar hangt vind ik dat je dat toch niet beseft dat je zo hoog zit, je kan suuuper ver kijken, overal rondom je zie ja alleen maar bergen, en onder je zie je de mensjes als kleien stipjes. Dit geeft toch wel een heel raar maar superleuk gevoel! :D

KLIK HIER voor het filmpje

Voor de rest van de vakantie hebben we het rustig gehouden, we hebben nog op een andere berg gewandeld, die zo'n 1300 meter hoog is en vanaf hier had je echt een super mooi uitzicht. De andere dagen zijn we gaan kijken naar een waterval en hebben we ook een grote fietstocht gedaan. Op de laatste dag, in het naar huis rijden zijn we gestopt in Metz en hebben we het Centre Pompidou van Metz bezocht. Het gebouw langs buiten ziet er heel mooi uit en is zeker de moeite om te bezoekan als je wat van architectuur houdt. Er waren enkele leuke tentoonstellingen zoals van Andy Warhol (haha de enige naam die is blijven hangen bij mij ;)), en nog verschillende andere moderne kunstenaars.

Ik zou zeggen, ams je ooit in de Vogezen komt, moet je zeker en vast gaan paragliden. Het is echt de meest fantastische ervaring ooit!