Marmeren onderlegger & boekje DIY


Vandaag heb ik weer eens een DIY voor jullie yay! Tussen het studeren door, heb ik even deze onderlegger en boekje gemaakt. Toen ik enkele weken geleden naar de Flying Tiger ging zag ik daar deze rol liggen met marmerpapier en heb ik hem meteen meegenomen en hij was maar 4 euro. En hiermee heb ik een boekje beplakt en een stuk karton als bureau onderlegger. Wat het nog extra gemakkelijk maakt is dat de achterkant van het papier een plakachterkant heeft en hoef je zelfs geen lijm te gebruiken.



Benodigdheden


- Marmerpapier
- Iets dat je wil beplakken, ik heb gekozen voor een stuk karton en een eenvoudig zwart boekje van de Flying Tiger
- Schaar


Als allereerste meet je natuurlijk af hoe groot je stuk papier moet zijn en knip je het een stukje groter uit. Daarna doe je voorzichtig de witte kant van het marmerpapier en plak het op het voorwerp dat je wil beplakken. De randjes kan je mooi omplooien zoals je boeken kaft. En klaar!


Ik vind dit echt zo leuk papier :) je kan er heel snel iets mee opvrolijken zodat het een leuk marmer effect heeft. Na de bureau onderlegger heb ik ook nog een zwart boekje beplakt door eerst de buitenkant te beplakken, dan de overschot aan de rand omplooien zoals je een boek kaft en dan langs de binnenkant nog een stukje marmer geplakt om het mooi af te werken.