Karel de Octopus Haken


Na een jaar hieraan te werken is hij eindelijk af!!! Meet Karel de Octopus! Het heeft me echt zoveel tijd gekost, maar het resultaat mag er zeker zijn (wel geen volledig jaar he, maar ik haak nu ook niet constant ;)) En of het nu een octopus of een inktvis is, ik ben er nog altijd niet uit wat het exacte verschil is tussen deze twee.

Het patroontje is ontworpen door Kate E. Hancock en kan je online kopen voor een paar euro's. Hier is de link. Of haakmagazines vind ik ook altijd heel leuk. Deze heb ik in de Simply Haken gevonden van augustus/september 05/2016 en is te koop voor 5,95 euro.
Ik heb deze keer eens echt de volledige instructies gevolgd en de juiste wol gebruikt, hier is dat katoengaren Paris van Drops. Heel fijn om mee te werken! Wel een nadeel, in de beschrijving van het magazine staat dat je heel veel bollen katoen moet kopen, maar ik heb echt net niet de helft over van bijna alle kleuren, dus een bolletje minder kopen kan zeker geen kwaad. Nu nog uitvinden wat ik met de overschot kan maken haha.

Ik zou zeggen hij is echt super leuk om te haken! Niet te eentonig en genoeg afwisseling met verschillende steken wat het wel natuurlijk iets moeilijk maakt. Maar het resultaat is echt wel super schattig!
En kijk hoe leuk hij op Walter de Walvis kan zitten, deze passen echt perfect samen!






8 opmerkingen:

  1. Wat gaaf! Die staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje om te haken, ik heb het patroon ook uit de Simply. Gelukkig heb ik thuis zo veel katoen dat dat geen probleem moet opleveren :)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hij is echt superleuk he! Zeker haken zou ik zeggen :)

      Verwijderen
  2. Graag zou ik het patroon in het Nederlands willen hebben. Kan ik dat ergens bestellen/kopen?
    Mvg lizet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het nederlandse patroon heb ik spijtig genoeg enkel nog maar in de simply haken gevonden in editie 05 van 2016, hopelijk vind je deze nog ergens.., veel succes!

      Verwijderen
  3. ik wil graag deze maken vind hem super ,maar boekje niet meer te verkrijgen,en waar ik het patroon apart kan kopen vind ik niet echt ,of misschien kijk ik er over ,beetje frustrerend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op ravelry kan je het rechtstreeks aankopen bij de ontwerpster Kate E. Hancock, dat is wel in het engels, maar heel gemakkelijk om te volgen. Of een andere tip, ik heb de Simply Haken al vaak zien liggen in de bib, misschien hebben ze deze ook wel..

      Verwijderen
    2. Kunt u mijn de link geven van de inktvis ik wil hem voor mijn kleindochter haken.alvast bedankt

      Verwijderen
    3. https://www.etsy.com/be/listing/482114068/octopus-crochet-pattern-pdf-instant?ref=shop_home_feat_1&bes=1

      Hier is de link van het patroon in het Engels!

      Verwijderen